@2017 Ellmi

Kontakta oss

08-570 301 20  |  info@ellmi.se

Hur långt innan kan jag avboka tjänsten?

Vi debiterar ingenting för sen avbokning men önskar naturligtvis att ni ringer så snart som möjligt om ni behöver avboka.

Kan jag få ett kostnadsförslag för tjänsten jag önskar?

Då vi inte arbetar med fasta priser/kvm så vill vi göra ett kostnadsfritt kundbesök för att kunna göra en bedömning på uppskattad arbetstid och därefter ge er ett kostnadsförslag.

Hur fungerar det om jag vill ha löpande städ?

Du ringer oss på 08 57030120 eller mailar info@ellmi.se.

Vi brukar alltid börja med ett kostnadsfritt kundbesök hemma hos dig och gå igenom hur just du önskar att ditt veckostäd ska se ut.

Den av våra medarbetare som kommer till dig på kundbesök är den som även kommer att städa hos dig. Vi försöker dock se till att det är två personer som kan städrutinerna i ditt hem ifall ordinarie städare blir sjuk/har semester o dyl.

 

När vi vet hur många timmars städning det behövs och hur ofta så bokar vi in ert städ i ett löpande schema. 

Veckan innan städningen så skickar vi ut ett bekräftelse-sms om det kommande städtillfället.

Hur fungerar rut- och rotavdrag?

Du som betalar skatt i Sverige och är över 18 år kan utnyttja skattereduktion.

 

Rut-avdraget är 50 % på det utförda arbetet och max 25 000 kr/år för personer under 65 år och 50 000 kr om du är över 65 år.

 

Rot-avdraget är 30 % på arbetskostnaden och max 50 000 kr/år. Sammanlagda summan för både rut och rot är 50 000 kr/år.

 

Här på Skatteverkets hemsida kan ni läsa mer: www.skatteverket.se

Kan jag betala kontant?

Javisst går det bra men säg då till innan så får vår medarbetare ta med sig en kontantfaktura/kvittens.

Hur betalar jag?

Efter utförd tjänst så skickar/mailar vi en faktura till dig som du betalar inom tio dagar.

Måste jag vara hemma när ni kommer?

Nej, du måste inte vara hemma.

 

När det gäller löpande städ så är det vanligt att vi kvitterar ut en nyckel men det går även bra med nyckelgömmor. Du som kund bestämmer vilken lösning som passar dig bäst och vad du känner dig mest bekväm med.

Hur blir jag kund?

Du ringer 08 57030120 eller mailar oss på info@ellmi.se

Vanliga frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du har ytterligare frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-570 000 00 eller skicka iväg ett e-mail till info@ellmibemanning.se

Hur snabbt kan jag få en städning bokad?

Önskar du städning inför storhelger och framförallt jul och nyår så bör du ringa i god tid.

 

När det gäller visningsstäd och flyttstäd är det bra om du ringer minst tre veckor innan men skulle det dyka upp en akut situation försöker vi naturligtvis lösa det.

Vad händer om jag inte blir nöjd?

Då ringer du vårt kontor på 08-570 301 20 så ser vi till att komma fram till en bra lösning.

 

När det gäller klagomål på städning så vill vi åtgärda det snarast, så ring så snart som möjligt.

Vi är försäkrade genom Moderna försäkringar och går något sönder som orsakats av oss så ersätter vi naturligtvis kunden.

Vad händer om något går sönder?

Våra anställda får försäkringsskydd samt tjänstepension genom Fora.

Vad händer om någon gör illa sig?